ביקור בבאת ובסטונהנג

האנגלים הם עם מסודר, יש חגים שהם "Bank Holidays" – כלומר חגים שבהם רוב העסקים סגורים (יש גם "Public Holidays" – שהם לפי נוהג). למרבה השמחה, המלכה (בהחלטה מלכותית הניתנת כל שנה) דואגת אישית  שהחגים לא יצאו ח"ח בסופי שבוע, וכך יצאנו לנו לטיול מערבה לראות את סטנהנג (התרגשות!) ואת באת (Bath).

סטונהג – מצבור של אבנים בתצורה מוזרת בלב אנגליה, למרות שהוא ידוע ומוכר כבר מאות שנים (יש תאורים וחקירות שלו מאז המאה ה17) אף אחד לא באמת מבין אך ולמה האתר שם. מה שמסבך את הסיפור הוא שבעזרת Carbon Dating- הצליחו לתארך את האבנים ל3000 לפני הספירה – כלומר – לפני המצאת הגלגל. עכשיו תסבירו בבקשה איך הגיעו אבנים שמקורן עשרות קילומטרים משם ומשקלן כמה טונות – לסידור נאה של שלושה מעגלים.

המקום מוקף בשדות ירוקים אינסופיים, ואפשר לסייר בסביבת (עשירה בקברים ניאוליתיים של – אנשים מהתקופה) – אנחנו עשינו סיבוב קצר עם הקורקינטים של הילדים ופיקניק בשדה הירוק.

היעד הבא – Wookie Hole Park – פארק רב-נושאי שממוקם מסביב למערה שהיא המקור של הנהר Avon – אותו נהר שזורם בבאת (ובו נשוט בקרוב). המערה עמוקה להפליא ורובה בכלל מתחת למים, שנובעים ממעמקים. אנחנו סיירנו בחדרים 1 עד 6, אבל במערה יש עוד 25 חדרים שנחקרו על ידי צוללנים. החדר האחרון הוא כזה מכיוון שהיציאה ממנו צרה מידי – והצוללנים לא הצליחו לעבור בפתח הצר. יש באתר סרט שמראה את חווייותיו של הצולל האחרון – קלסטרופוביה זאת לא מילה גסה. באתר יש סיור במערה, שלפי האגדה חיה בה מכשפולה, ואח"כ פעילויות נוספות. איזה פעילויות? ובכן: סיור בעמק פורח עם פסלי דינוזאורים, מוזיאון קרקס (כולל פסלים של חיות מוזרות שהיו להם בקרקס), משחקייה עם מבוכים וטיפוסים לילדים, הופעת לוליניי קרקס (באדיבות חוג הקרקס לילדים הנערך במקום), משחקי Arcade, מבוך מראות, מוזיאון ייצור נייר, מסעדה, מיני גולף… – וכל זה באתר די לא נגיש באיזור לא מרכזי מידי במדינה. ללא ספק הם לא עושים חצי עבודה משום דבר.

לאחר לינה במלון בעיירה סמוכה, המשכנו לבאת. מילה על Bed and Breakfast אנגלי טיפוסי – בטיול זה היו לנו שניים. קם איש אשר לו בית משפחתי עתיק בפרבר לא מעניין באנגליה, ומחליט לפתוח מלון. הוא מסב את החדרים בבית לחדר מלון (בעיקר כולל דרכים מקוריות להוסיף שרותים לכל חדר) וכמובן הוספת בר וחדר אוכל – והנה – מלון טיפוסי. מה שיפה במלונות האלו שכל חדר הוא שונה, ושלמרות שרצפת העץ העתיקה לפעמים עקומה וחורקת, הבעלים מקסימים ומסבירי פנים. הנה בלילה השני, כשאחרנו לבוא, הם התקשרו מודאגים וגם שלחו מייל לברר שהכל בסדר. האיש פשוט ישב וחיכה לנו עד שנופיע בעשר בלילה.

באת – העיר והמרחצאות. עיר שחייבת את שמה ותכליתה לכיבוש הרומי, אשר דאג לפנק את המושל המקומי של בריטניה במרחצאות רומיים "כמו בבית". המרחצאות היו אולמות ענק שנבנו מעל מעיינות חמים, הוקדשו לאלה הרומית מינרבה, ופינקו את הרומים שפלשו לבריטניה לפני אלפיים שנה. המושל הראשון של האי הבריטי, שפסלו מופיע במרחצאות – הוא בחור בשם יוליוס קיסר, אתם אולי מכירים אותו מחודש יולי שנקרא על שמו (הוא גם סידר לנו את לוח השנה בו משתמשים עד היום..). המרחצאות (משוחזרים מלפני אלפיים שנה) נראים כמו מקום שכל ספא מודרני היה יכול רק לשאוף אליו. העיר עצמה טרנדית ומפנקת למדי. סיום הביקור במוזיאון האופנה (מכרו לנו כרטיס משולב בזול אז לקחנו) שם הילדים (לאחר שכנוע נמרץ מאד) התחפשו לילדים ויקטוריאנים (טוב, רק הקטנה) וציירנו קצת לפני הנסיעה הביתה.

מחשבה אחת על “ביקור בבאת ובסטונהנג

כתיבת תגובה